Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2014

O brak Κάπου εδώ..

Η πρώτη μου επαφή με τον χώρο του hip hop και του low bap έγινε γύρω στο 2004. Με κάποια αντιγραμμένα cd και ένα dvd. Ένα dvd από ένα live στο ΡΟΔΟΝ εκείνη την χρονιά. Σε αυτό το Live σχεδίαζα να πάω όμως τα σχέδια έμειναν σχέδια. Σε αυτό το live λοιπόν συμμετείχε και ένας μυστηριώδης τύπος που φορούσε μάσκα. Λεγόταν “brak the mask”. Σίγουρα η παρουσία του και το κομμάτι «Θα σε κάνω να με δεις» ήταν αρκετά για να μου τραβήξουν την προσοχή. Το dvd ήταν κάτι σαν άγιο δισκοπότηρο και δύσκολα έβγαινε από το dvd player.

Περίπου 10 χρόνια μετά, ο brak γίνεται πρωταγωνιστής σε ένα σκηνικό που άλλαξε πολλά στον τρόπο που αντιλαμβάνομαι το low bap, την μουσική και τον κόσμο γύρω μου. Σήμερα, λίγες μέρες πριν την κυκλοφορία του 1ου προσωπικού του album με τίτλο «Στέλνω ένα μήνυμα» ο brak αποκαλύπτεται μέσα από 7 ερωτήσεις..


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh9i-kA2TUjCiKPkZg_q6Jer6WxU5hyphenhypheng0ixmChS9ZWRb2xEOOXa4bgJi92EoU-oJu4HqhlKUDE2PR1mN6qU7YgFQ3hc3J7nZHMxmetk8WADTwzWx_HkP0t4V6B0xWa9BbPGyR4IUPpnq5qE/s1600/brak_cell.jpg



1.  Η πρώτη σου δισκογραφική δουλειά, το «Brak The Mask - Red Dark Funk (2004)» κυκλοφόρησε πριν 10 χρόνια. Τι άλλαξε από τότε; Μέσα σου και γύρω σου;

Η όρεξη πάντως για να κάνω πράγματα είναι ίδια. Τα κίνητρα ήταν διαφορετικά και η οπτική μου είναι διαφορετική. Τότε ήταν άλλη κατάσταση, είχα πολλούς ανθρώπους γύρω μου και επηρεαζόμασταν ο ένας από τον άλλον και παράλληλα στην Freestyle Productions κάναμε και πράγματα o ένας για τον άλλον. Τώρα εκπροσωπώ καθαρά τον εαυτό μου. Νιώθω πιο ελεύθερος και μου βγήκε η ανάγκη να πω τα πράγματα με το όνομά τους και να σου πω την αλήθεια σε εμένα δεν έχουν αλλάξει και πάρα πολλά. Εκτός ότι τώρα πια είμαι 30 νομίζω πως απλά ωρίμασα και βλέπω τα πράγματα που συμβαίνουν σε εμένα και τους γύρω μου λίγο διαφορετικά από ότι όταν ήμουν 20. Τώρα πια σκέφτομαι περισσότερο πριν κάνω ή πριν πω κάτι δεν λειτουργώ τόσο αυθόρμητα όπως πριν 10 χρόνια και πίστεψε με λειτουργούσα πολύ αυθόρμητα. Αν ρωτήσεις εκείνους που με ξέρουν από τότε θα σου πούνε. Κατά τ’ άλλα είμαι ίδιος. Τις ίδιες ιδέες έχω, τα ίδια πιστεύω ακόμα και τις ίδιες παρέες .

2. Ο νέος σου δίσκος έχει τίτλο «Στέλνω ένα μήνυμα». Ποιο είναι το μήνυμα που θες να στείλεις και σε ποιούς απευθύνεται;

Καταρχήν ο τίτλος βγήκε τελείως στη τύχη. Όσο ετοίμαζα τον δίσκο δεν είχα κάποιον τίτλο στο μυαλό μου, μια μέρα έφτιαξα το συγκεκριμένο κομμάτι, μου άρεσε πολύ όπως βγήκε και είπα «να έτσι θα πω και τον δίσκο». Τώρα το μήνυμα που θέλω να στείλω μέσα από αυτόν τον δίσκο δεν είναι μόνο ένα, είναι πολλά και απευθύνονται σε πολλούς και κυρίως στους νέους. Παρόλο που τα περισσότερα κομμάτια είναι πολύ προσωπικά, πιστεύω πως έχουν να πούνε  κάποια πράγματα προς τα έξω. Άλλα αυτό θα το αφήσω να το κρίνετε εσείς...

3. Πριν λίγες μέρες αναρτήθηκε το πρώτο κομμάτι από τον δίσκο. Ποιά ανάγκη σε ώθησε να γράψεις το «Όλα τα ψέματα» και να ομολογήσεις “το μανιφέστο της μοίρας σου” όπως λέει το τραγούδι;

Κοίτα να δεις, στο hip hop μπορεί ο καθένας να πιάσει ένα μικρόφωνο και να αρχίσει να λέει διάφορα  πράγματα. Είτε για τον εαυτό του, είτε ιστορίες που φαντάζεται, είτε να το παίξει μάγκας η ότι άλλο θέλει. Οι πραγματικοί μάγκες όμως είναι το κοινό, γιατί αυτοί πρέπει να μπουν στην διαδικασία να ξεχωρίσουν το ποιός λέει την αλήθεια του, το ποιος λέει πράγματα που ζει καθημερινά και ποιός όχι. Εκεί είναι και η παγίδα. Το κοινό λοιπόν είναι οι μάγκες σε αυτήν την ιστορία. Το είχα ανάγκη λοιπόν αυτό να το πω και μέσα σε κομμάτι.

4. Ποιους φίλους επιστράτευσες για να βοηθήσουν (ο καθένας με τον τρόπο του) σε αυτόν τον δίσκο;

Καταρχήν να ξεκαθαρίσω πως ο δίσκος παρουσιάζετε σαν σόλο αλλά δεν είναι και έτσι ακριβώς. Ναι οκ εγώ είχα την ανάγκη να βγάλω κάτι σόλο αλλά όπως και με τα «Χνάρια» λειτουργούμε σαν ομάδα, έτσι λειτουργήσαμε και τώρα με τον Dj Moya. Άρα ο δίσκος είναι δικός μου και του Dj Moya. Μαζί τον φτιάξαμε. Και συμμετείχε σε όλα. Μαζί φτιάξαμε τις μουσικές, μαζί βρίσκαμε τις ιδέες και μαζί γράψαμε και τους στίχους. Μακάρι όλα τα group στο hip hop να είχαν έναν dj που να μπορεί να τα κάνει όλα. Εμείς ευτυχώς τον έχουμε (γέλια). Τώρα, εκτός του Moya σημαντική  βοήθεια ήταν και οι συμμετοχές στον δίσκο από φίλους παλιούς, όπως το Τοτεμ,ο Scott, οι Lyrical Punishment, o Radical απο τους Blue square, ο Mr.Echo απο τους Q funktion και φυσικά ο On Axis που δεν γίνετε να φτιάξω κάτι και να λείπει. Επίσης θα ήθελα να ευχαριστήσω τον φίλο μου τον Γιώργο που έκανε το σκίτσο για το εξώφυλλο. Σε κάτι άλλο δεν μας βοήθησε κανείς, όλα τα άλλα τα κάναμε μόνοι μας...

5. Ποιά είναι τα σχέδια για το live στις 10 Οκτώβρη;

Δεν υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα σχέδια. Εμείς θέλουμε να έρθει όποιος γουστάρει τη φάση μας και να περάσουμε καλά. Όπως και στο τελευταίο live που είχαμε κάνει πάλι στο ίδιο μαγαζί. Που όποιος ήρθε καταλαβαίνει τι εννοώ. Κατά τα άλλα όπως έχουμε ανακοινώσει εκτός από εμένα και τον dj moya, στη σκηνή θα περάσουν το Tοτεμ, ο Scott και οι Lyrical Punishment, που θα παίξουν και αυτοί κομμάτια από όλη τη δισκογραφία τους άλλα και καινούρια. Σας περιμένουμε λοιπόν να περάσουμε όλοι μαζί μια δυνατή hiphop βραδιά.

6. Ποιός στίχος από τον καινούριο δίσκο σου «έχει κολλήσει» και μπορείς να μοιραστείς μαζί μας;

Δεν είναι ένας μόνο, είναι πολλοί. Καταρχήν όπως σου είπα και πριν το ομώνυμο του δίσκου, το «Στέλνω ένα μήνυμα» μου αρέσει πολύ, ίσως να είναι και το αγαπημένο μου από το δίσκο. Οπότε θα σου έλεγα όλο αυτό το κομμάτι...

7. Τέλος, πως φαντάζεσαι το μέλλον το δικό σου και αλλά και του group σου (Χνάρια) ;

Όπως λεμέ και σε ένα κομμάτι μας σαν «Χνάρια», θέλουμε να το πάμε εκεί που ονειρευτήκαμε. Ο καθένας με τον δικό του τρόπο και όπως το έχει στο μυαλό του φυσικά. Αγαπάμε πολύ αυτό που κάνουμε και το κάνουμε πάντα με μεράκι. Σίγουρα δεν πρόκειται να σταματήσουμε να κάνουμε μουσική. Γιατί για εμάς εκτός από έναν τρόπο έκφρασης είναι και μια διέξοδος στο να ξεχνιόμαστε λίγο από τα καθημερινά μας προβλήματα. Τώρα σαν «Χνάρια» δεν έχουμε αποφασίσει ακόμα το πότε θα ξαναβγάλουμε κάτι, άλλα σίγουρα κάτι θα κάνουμε. Προς το παρόν θα τρέξουμε παρέα με τον moya αυτόν τον δίσκο. Ήδη εκτός από το live στο bums έχουμε κλείσει και κάποια live στην επαρχία τα οποία θα ανακοινωθούν σε λίγες μέρες. Έχετε το νου σας λοιπόν και μείνετε συντονισμένοι στο http://xnaria.gr/




 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου