Τετάρτη, 31 Οκτωβρίου 2012

''Φασίστες κουφάλες έρχονται κρεμάλες''


''Φασίστες κουφάλες έρχονται κρεμάλες''. Έχω ακούσει πολλές φορές αυτό το σύνθημα. Πρέπει να παραδεχτώ ότι αρκετές φορές το έχω σιγομουρμουρήσει κι εγώ, πάντα όμως με ένα ενοχικό συναίσθημα. Δεν μου είναι εύκολη η ιδέα της κρεμάλας ακόμα και όταν αυτή έχει πάνω το χειρότερο -κατ' εμέ- είδος ανθρώπου. Τον φασίστα.. Αυτόν που με ευκολία θα σε σκότωνε αν είχες άλλο χρώμα δέρματος, άλλες ιδεολογικές και θρησκευτικές απόψεις, άλλες σεξουαλικές προτιμήσεις ή αν έτρωγες το σουβλάκι χωρίς κρεμμύδι. Στο θεωρητικό κομμάτι η καταδίκη ενός φασίστα σε θάνατο θα σήμανε μια προσπάθεια απόλυτης ταύτισης μαζί του. Εξ' άλλου το βασικό που μας διαχωρίζει είναι η ανοχή στο διαφορετικό. Γι' αυτό είμαι σίγουρος πως όλοι αυτοί που φωνάζουν αυτό το σύνθημα δεν θα μπορούσαν να στήσουν κρεμάλες για κανέναν. Η πάλη με τον φασισμό πρέπει να είναι διαρκής και πιστεύω όχι μόνο σε θεωρητικό επίπεδο. Όμως αυτό το όπλο του τέρατος δεν γουστάρω να το χρησιμοποιήσω. Αν ήθελα ίσως θα βρισκόμουν στο δικό του στρατόπεδο.. Ο δρόμος δυστηχώς υπάρχει.

Αν, προκειμένου να νικήσουμε, θά ‘πρεπε να στήσουμε κρεμάλες στις πλατείες, θα προτιμούσα να χάσουμε.       Ερίκο Μαλατέστα


Όποιος παλεύει με τέρατα, πρέπει να προσέξει να μη γίνει τέρας.   Νίτσε


9 σχόλια:

  1. σε αυτες τις περιεργες μερες που ολα τρεχουν με μανια κυνηγωντας κατι καλο ειναι να κανουμε μια παυση για να αναλογιστουμε ποσο ευκολο ειναι να γινουμε οσα απεχθανομαστε...
    πολυ δυνατη και ευστοχη αναρτηση γιατι πλεον τιποτα δεν μπορει να θεωρηθει ως δεδομενο...
    καλο μηνα γεματο ανθρωπια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλο μηνα και σε σενα φιλε μου.. Ευχαριστω για τα καλα σου λογια.

      Διαγραφή
  2. Me auto to arthro einai san na kaneis tin tautisi pou exoume xilioakousei oti ta akra enonontai...Otan i istoria kanei tin koinonia na ftasei se simio polosis,opws twra,prepei na dialekseis pleura...Me poious tha pas kai poious th'afiseis pou elege k o savvopoulos.Den argei i wra gia enan neo emfilio...ekei tha prepei na skotoseis.Egw eimai diatethimeni na to kanw,k tha to kanw otan xreiastei.Tha faw ton asto kai ta skilia tou,tous fasistes.Kai elpizw na min eimai moni mou tote.O fasismos den paleuete me ton politismo opws eipe i Kaneli.Distixos tha xreiastoun kremales...Ola stin wra tous.Kalo mina ksaderfe, s agapaw e!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1. Δεν ειπα ποτε οτι τα ακρα ενονονται. Δεν το πιστευω αυτο
      2. Δηλαδη εσυ πιστευεις οτι οταν ερθει η επανασταση θα αρχισουμε να κρεμαμε κοσμο.. Τους αστους; τους δημοκρατες; τους φιλελευθερους; τους δεξιους; τους φασιστες; τους ανενταχτους αριστερους; τους αναρχικους; τους απολιτικ; τους πολιτικους; τους δημοσιογραφους; οσους διαφωνουν με αυτην την πρακτικη; Και τοτε τι; Θα μεινουμε-μεινετε μονοι μας-σας και θα ειναι ολα τελεια; Απλα θελω να το σκεφτεις γιατι ξερω οτι βαθια μεσα σου δεν τα πιστευεις αυτα.. Κ εγω σ'αγαπω

      Διαγραφή
    2. Αυτό που σου λέω είναι ότι οι φασίστες ούτως ή άλλως θα σου επιτεθούν και θα πάνε να σε σκοτώσουν σε περίπτωση που η κατάσταση φτάσει στο απροχώρητο(μόνο για τότε μιλάω,δεν σου λέω να βγούμε τώρα με τα κουμπούρια).Εσύ τότε τι θα κάνεις?Θα εξηγήσεις πως είσαι πολιτισμένος και θα σ'αφήσουν;Το ίδιο και οι αστοί που θα δουν να τους "κλέβεις" τον πλούτο τους.Τι θα κάνουν; Θα κάτσουν με σταυρωμένα τα χέρια;Και όλοι αυτοί που ανέφερες(απολιτίκ,δημοσιογράφοι,ανένταχτοι κλπ) θα ΑΝΑΓΚΑΣΤΟΥΝ να διαλέξουν πλευρά, οπότε ή θα έρθουν μαζί με εμένα και όποιον άλλο θέλει να κάνει κάτι καινούριο μέσα από αυτό που θα γκρεμίσουμε ή αναγκαστικά θα στραφούν απέναντί μας. Έτσι είναι...Ό,τι χαιρόμαστε αυτή την στιγμή,ακόμα και το ό,τι μπορώ να γράφω αυτά που γράφω τώρα, έχει κερδηθεί με αίμα όπως είπε και ο Clemens.Και τα νέα που θα' ρθουν (γιατί θα 'ρθουν) κι'αυτά με αίμα θα κερδηθούν...

      Διαγραφή
  3. Καλό μήνα.Επειδή η ερώτηση που συνοπτικά θέτεις είναι επίκαρη και καταλήγει στο ότι επειδή αυτοί είναι απολίτιστοι,εμείς δεν θα πρέπει να κάνουμε τα ίδια εγώ θα επιχειρήσω να αναλύσω πως το δημοκρατικό αξιακό σύστημα που έχουμε οι περισσότεροι στο μυαλό μας είναι τίποτε άλλο παρά ένα εύθραυστο μωσαικό που κρύβει πίσω του τεράστιες αντίροπες δυνάμεις. Δημοκρατία δεν υπάρχει έτσι απλά σαν ένας ουδέτερος όρος αλλά απαιτεί και ένα πρόσημο.Το πρόσημο αυτό είναι καλώς ή κακώς ταξικό. Το πρόσημο επίσης ορίζεται από δυο βασικά κριτήρια: το ποιός κατέχει το μονοπώλιο της βίας(στρατός,αστυνομία και εν συνεχεία φασίστες σε περιόδους κρίσης) και το ποιός κατέχει την παραγωγή. Στο σημερινό οικονομικό σύστημα και τα δύο αυτά αβανταζ τα κατέχει το κράτος και οι ιδιώτες. Το κράτος απότι φαίνεται πιο επίκαιρα απο ποτέ δεν είναι η ονείρωξη του δημοκράτη πολίτη, δηλαδή ένα μέσο για να αμβλύνει τις ταξικές αντιθέσεις, αλλά ένας ξεκάθαρος δούρειος ίππος για τους ιδιώτες προκειμένου να αγοράζουν δημόσιες επιχειρήσεις-φιλέτα, να γίνεται κανάς διαγωνισμός της πλάκας για το ποιά εταιρία θα αναλάβει ένα δημόσιο έργο κλπ. Σε περίπτωση λοιπόν που διασαλευτεί αυτό το αλισβερίσι μεταξύ κράτους και ιδιωτών ή πόσο μάλλον κινδυνεύσει ο έλεγχος της παραγωγής από τους ιδώτες τότε ξεκινάει μια λυσσαλέα επίθεση με όσα μέσα υπάρχουν(τρομοκρατία, καταστολή και last but not least την ακροδεξιά να καμαρώνει για την ξαφνική άνοδο της). Ο δημοκρατικός τρόπος που εσύ επικαλείσαι για να αντιμετωπίσουμε αυτό το μαύρο μπλοκ δυνάμεων κράτους και παρακράτους είναι μάλλον παρωχυμένος και μάλλον ανεπίκαιρος. Γιατί 1)την σύγκρουσή αυτή θα την επιλέξουν και 2)αυτή η δημοκρατία που επικαλούμαστε τώρα όλη δημιουργήθηκε μέσα από ποτάμια αίματος στο όνομα της(Γαλλική Επανάσταση)! Η ελευθερία η ισότητα και η αδελφότητα ήταν συνθήματα της πρώτης αστική επανάστασης,της Γαλλικής.Παρόλα αυτά οι επαναστάτες ούτε ελεύθερους άφησαν τους φεουδάρχες ούτε τους αντιμετώπησαν σαν ίσους ούτε τουςείδαν σαν αδέρφια...Τους οδήγησαν στην γκιλοτίνα.Γιατί;;;Για να λέμε πως πλέον έχουμε δημοκρατία.Αυτό πρέπει να αναρωτηθείς λοιπόν. Αφού αυτό που εγώ υπερασπίζομαι ως αγνό και ως δημοκρατικά δικαιώματα(ελευθερία έκφρασης κλπ) ήρθε με αίμα, τότε κάποιος λόγος υπάρχει που "με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί".Αυτό που θέλουν να πετύχουν θα έρθει με αίμα.Και όταν αυτοί θα έρθουν με μαχαίρια εσύ θα προστατευτείς με ξύλινα σπαθιά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διαβασα το κειμενο σου με προσοχη. Γενικα δεν μπορω να πω οτι διαφωνω σε πολλα. Δεν μιλησα ποτε για ξυλινα σπαθια ούτε για δημοκρατικο τροπο αντιμετωπισης του προβληματος. Ειπα και στο αρθρο οτι η μαχη με τον φασισμο (και τους φασιστες) δεν πρεπει να γινεται μονο σε θεωρητικο επιπεδο. Αυτο ομως διαφερει με την ''εκτελεση του εχθρου''. Εξάλλου σε καμια περιπτωση οι φασιστες στην ελλαδα δεν ειναι ομοιοι με αυτους της Γερμανιας του 30'. Αφου προκειται για αμορφοτα ανθρωπακια με δεξιες καταβολες που στην κριση ριζοσπαστικοποιηθηκαν. Τουλαχιστον στην πλειοψηφια τους.. Αμα εσυ θες να τους σκοτωσεις, επιλογη σου. Εγω δεν θελω. Αυτος δεν σημαινει πως δεν θα τους πολεμησω με καθε μεσο.

      Διαγραφή
  4. Καλό μήνα.Επειδή η ερώτηση που συνοπτικά θέτεις είναι επίκαρη και καταλήγει στο ότι επειδή αυτοί είναι απολίτιστοι,εμείς δεν θα πρέπει να κάνουμε τα ίδια εγώ θα επιχειρήσω να αναλύσω πως το δημοκρατικό αξιακό σύστημα που έχουμε οι περισσότεροι στο μυαλό μας είναι τίποτε άλλο παρά ένα εύθραυστο μωσαικό που κρύβει πίσω του τεράστιες αντίροπες δυνάμεις. Δημοκρατία δεν υπάρχει έτσι απλά σαν ένας ουδέτερος όρος αλλά απαιτεί και ένα πρόσημο.Το πρόσημο αυτό είναι καλώς ή κακώς ταξικό. Το πρόσημο επίσης ορίζεται από δυο βασικά κριτήρια: το ποιός κατέχει το μονοπώλιο της βίας(στρατός,αστυνομία και εν συνεχεία φασίστες σε περιόδους κρίσης) και το ποιός κατέχει την παραγωγή. Στο σημερινό οικονομικό σύστημα και τα δύο αυτά αβανταζ τα κατέχει το κράτος και οι ιδιώτες. Το κράτος απότι φαίνεται πιο επίκαιρα απο ποτέ δεν είναι η ονείρωξη του δημοκράτη πολίτη, δηλαδή ένα μέσο για να αμβλύνει τις ταξικές αντιθέσεις, αλλά ένας ξεκάθαρος δούρειος ίππος για τους ιδιώτες προκειμένου να αγοράζουν δημόσιες επιχειρήσεις-φιλέτα, να γίνεται κανάς διαγωνισμός της πλάκας για το ποιά εταιρία θα αναλάβει ένα δημόσιο έργο κλπ. Σε περίπτωση λοιπόν που διασαλευτεί αυτό το αλισβερίσι μεταξύ κράτους και ιδιωτών ή πόσο μάλλον κινδυνεύσει ο έλεγχος της παραγωγής από τους ιδώτες τότε ξεκινάει μια λυσσαλέα επίθεση με όσα μέσα υπάρχουν(τρομοκρατία, καταστολή και last but not least την ακροδεξιά να καμαρώνει για την ξαφνική άνοδο της). Ο δημοκρατικός τρόπος που εσύ επικαλείσαι για να αντιμετωπίσουμε αυτό το μαύρο μπλοκ δυνάμεων κράτους και παρακράτους είναι μάλλον παρωχυμένος και μάλλον ανεπίκαιρος. Γιατί 1)την σύγκρουσή αυτή θα την επιλέξουν και 2)αυτή η δημοκρατία που επικαλούμαστε τώρα όλη δημιουργήθηκε μέσα από ποτάμια αίματος στο όνομα της(Γαλλική Επανάσταση)! Η ελευθερία η ισότητα και η αδελφότητα ήταν συνθήματα της πρώτης αστική επανάστασης,της Γαλλικής.Παρόλα αυτά οι επαναστάτες ούτε ελεύθερους άφησαν τους φεουδάρχες ούτε τους αντιμετώπησαν σαν ίσους ούτε τουςείδαν σαν αδέρφια...Τους οδήγησαν στην γκιλοτίνα.Γιατί;;;Για να λέμε πως πλέον έχουμε δημοκρατία.Αυτό πρέπει να αναρωτηθείς λοιπόν. Αφού αυτό που εγώ υπερασπίζομαι ως αγνό και ως δημοκρατικά δικαιώματα(ελευθερία έκφρασης κλπ) ήρθε με αίμα, τότε κάποιος λόγος υπάρχει που "με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί".Αυτό που θέλουν να πετύχουν θα έρθει με αίμα.Και όταν αυτοί θα έρθουν με μαχαίρια εσύ θα προστατευτείς με ξύλινα σπαθιά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μην ανησυχείς Λίμπε, για αυτό υπάρχω εγώ, και άλλοι σαν κι εμένα.
    Για να στήνουμε κρεμάλες και να σφάζουμε με τα κονσερβοκούτια.
    :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή